2006-09-11

Lite oral samkväm?

Efter en kul filmhelg i Glada Hudik och med lite träsmak i baken är jag nu hemma igen. Många filmer var riktigt bra och några kändes mindre upphetsande... T.ex Dolt Hot som byggdes upp på ett annorlunda sätt där man fick se långa tagningar på videoband från någon som har spionerat på någon. Även om jag inte gärna favoriserar fransk film så undrade man faktiskt hur det skulle sluta. Vem var det som spionerade? Och varför? Skulle det utsatta paret skiljas eller härda ut alla mystiska VHS-band som lämnades utanför dörren? Och varför försvann deras son över natten? Vilken funktion hade det för filmens framåtrörelse? Och... Mitt i frågestunden var filmen plötsligt slut. Jag fattade ingenting.

Bättre då med Pingvinresan. Jag vill ha en pingvin.

Fick för övrigt avslag från RFSU som inte vill samarbeta med oss och ge ut vårt häfte fyllt av härliga kuponger. Förstår inte varför? (kliar mig förbryllat i huvudet)

/Vanja