2006-09-03

Fria tyglar

Idag har jag färdigställt en illustration till Juseks facktidning. Hade aldrig hört talas om den tidigare men efter research och efterforskning vet jag numera att det är ett fackförbund för akademiker.

Till min stora förtjusning fick jag förfoga över en hel sida, vilket innebar obegränsade möjligheter! Jag fick i princip göra vad jag ville. De tyckte speciellt om "Manlig partair", "Man tagen ur sitt sammanhang" och "Att läsa på distans" från hemsidan. Det tyder på en smula humor, enligt min mening. Kul!

Men en hel A4. Vad skulle jag fylla sidan med? Något som samspelar med samhället, arbetslivet och samtiden. Gärna något roligt. Såklart jag sprätter iväg med mina sjuka idéer på en gång men så vet jag ju vad hon skrev i mailet till mig; "Manlig partair är UNDERBAR - men lite för vulgär för vår tidning"... Så jag fick dämpa mig något.

Stiltje.

Ännu mera stiltje.

Förtvivlan.

Men så hände det som alltid händer. Islossning dagen före deadline. Resultatet kommer i nästa nummer av facktidningen Jusek.

/Vanja