2007-01-03

Frågan är om...

Utmanad av en galen Smultronpaj - Enkät om bloggandet.

1. Hur länge har du bloggat?
Första inlägget skrevs 2006-07-17 klockan 11.48

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Jag tror inte ens jag tänkte på det..

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
S A N D R A

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Väldigt utformade. Bokstavligen talat...

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
30 med omnejd

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
90% dagbok, 5 % företagsbloggar, resten korrektur av min egen

7. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om
Ups & Downs för att han har ett sånt skönt sätt att se på saker och ting

8. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Oj. Det där var ju en knivig fråga. Känns som att de flesta bloggar har sin egen prägel och svårt att bara välja ut någon sådär... alla har sin egen charm.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Min familj och mina nära är min största fanclub.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
I allra högsta grad...

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag delar gärna med mig, så om illustrationer om mitt och andras kaos är privat så blir mitt svar att gränsen alltid är nådd och till för att överskridas (lite)

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Mode. För att jag tycker det är utomordentligt tråkigt...

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
100%! Det är min fulla övertygelse även om jag aldrig skulle våga erkänna det ;) Det är överväldigande med alla nya och återkommande besökare! Tack :)

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Till viss del... jo det tror jag nog

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Jag har inte träffat någon (vad jag vet) utanför bloggsfären, bortsett från Sandra och Rebecca men de känner jag ju sedan tidigare...

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Man kan få musarm...

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej det kan jag inte säga att jag har blivit. Sårad alltså.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej det kan jag inte säga.... (att jag ångrar nåt alltså)

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Att jag ibland får lite lite lite prestationsångest över att inte hinna göra alla de fantastiska inlägg jag skulle vilja.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Absolut! I framtiden kommer Spinhead Media´s blogg även att fyllas med animationer av min duktiga animatör. Fler knäppa/märkliga/underfundiga/helvetiska illustrationer väntar runt hörnet. Ser framför mig att sidan är mer interaktiv med mystiska temaveckor. Och varför inte ett idiotsäkert frågeformulär. Visionerna är många!

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
I allra högsta grad. Ringar på vattnet är icke att förakta...

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Att ha fått bekräftat att andra också kan ha roligt med mig har fått mig att växa! Tack för alla fina kommentarer :)

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag blev förvånad över hur många det är som delar med sig av sin vardag, sin glädje, sorg, knasigheter, underfundigheter, foton, bilder, dikt, rim och reson... Denna bloggvärld är en guldgruva av inspiration för mig.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Vad säger du Peter Madison? Och det vore kul att läsa lite åsikter från Katrine Kratt, Rebecca och Pastor Bentonit. Och varför inte avsluta med lite trevlig Bullshit? :)