2006-07-29

Pås-sjuk

Här i Årsta går alla runt med knallgula Nettokassar. Även jag, dock motvilligt. Jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag vill inte bära runt på vilken kasse som helst från pås-lådan. Den ska vara speciell, något som kännetecknar mig. Kanske lite fåfänga, vad vet jag. Det värsta som kan hända är att jag har för bråttom för att hitta den perfekta kassen och får tag i en sunkig Vivo-påse. Eller ännu värre – en sån där liten fånig påse från ÅHLÉNS (som man får om man t.ex köper en hårborste. Den är så liten att man inte får plats med nånting annat än just en hårborste).

Jag samlar ibland på påsar som ser lite annorlunda ut, gärna från något annat land. Sedan använder jag de tills de är helt utnötta. Då vänder jag ut och in på dem. Tyvärr reser jag inte så ofta av ekonomiska (mycket tillfälliga) skäl. Så man får ta vad man får tag i (från min fåniga pås-kasse i tyg där man trycker ner påsen ovanifrån och drar ut den undertill genom det resorflexibla hålet).

Så om du ser mig med en knallgul Nettokasse så vet du varför. Men låtsas inte om det. (Låt det bara obemärkt passera)

/Vanja