2006-07-19

Lena B on the air!

Här om dagen satt jag och lekte lite i Soundforge. Jag blir alltid lika uppslukad av ljudprogram så 3 timmar senare och något torrare i halsen hade jag uppfunnit en ny härlig profil med eget radioprogram och allting. Givetvis i direktsändning. Dock bara här i lägenheten framför datorn. Men ändå. Hon hette Lena B och kom från ingenstans. Hennes program "Ingenting är omöjligt" gick ohämmat ut på att få lyssnare världen över att skicka in skrymmande hemligheter via en obefintlig mailadress som bara existerade i hennes huvud. Det finns ju säkert en hel del sekretärsekretesser lite varstans som inte gärna vill bli belysta men det bryr sig inte Lena B om, hon uppmanar och uppmanar och så plötsligt, lika snabbt som hon hälsade oss välkomna till programmet så är det slut.

Igår pratade jag med en förpackningsutformningsansvarig på Arla. Det har inte undgått mig heller att baksidan av samtliga förpackningar pryds av diverse konstverk och illustrationer sedan forever. Jag fick riktlinjen att göra tydliga bilder i svart tusch som lätt går att trycka på plastbestruken kartong. Så jag gjorde ett sjok bilder och hivade iväg till Arla morgonstund. Det var bilder som har hängt med ett tag och nya skapelser. Och sist men inte minst - ett porträtt av Lena B. Håll utkik på långfilsförpackningarna i sommar.

/Vanja