2008-01-24

Sju självbilder

Här kommer sju saker om mig och Fredo ska stekas (tror det är värre än att kokas) i stearin. (Uppdatering: Inte pga hans inbjudan till detta illdåd, utan för dess inverkan på mina tidsprioriteringar)

1. Det ilar i mina skinkor när jag åker i den där jättelånga rulltrappan vid östermalmstorgs t-banestation (uppgång Linnégatan). Kanske för att rulltrappan är ganska brant och för att jag möjligen har en släng av höjdskräck (ska tilläggas att det här endast inträffar då jag åker baklänges uppför). Eller så har det att göra med att den är så in i helsike lång så att min bak somnar.

2. Jag är svår att roa och det är ytterst få personer som verkligen kan få mig att skratta så tårarna rinner. Upprepninger är roligt. T.ex som att lite då och då lägga in en bild på den här mannen.


3.
När jag jobbade min första natt på Arlas mjölkmottagning för 17 år sedan så glömde jag att koppla loss slangarna efter tömning innan jag lät en tankbil åka. Det gick inget bra.

4. Av någon outgrundlig anledning så har jag trots mina 35 fyllda fortfarande inte fått mina visdomständer. De gör sig påminda ibland men jag verkar vara dömd att gå i ovishetens dunkla skuggor.

5. Det är otroligt tråkigt att duscha. Jag badar helst. När jag duschar slarvar jag och tvättar sällan benen eftersom jag tror och hoppas att de ska bli rena ändå.

6. Något som är ännu tråkigare är att sortera grejer. Om det inte handlar om att sortera saker onödigt. För då sorterar jag gärna mina CD-skivor i färgordning – ljusaste längst till vänster och mörkaste längst till höger. Jag tycker att det är snyggt och har mycket lättare för att hitta bland skivorna än om de står i bokstavsordning (eftersom jag inte alltid kommer ihåg namnet utan har lättare att komma ihåg hur omslaget ser ut).

7. Jag fick en andlig kompis för ca 4 år sedan som jag känner av lite då och då. Hon lägger sin hand på min axel ibland eller verkar nyfiket stå och titta när jag jobbar. När jag var på en seans för nån månad sen fick jag det bekräftat (utan att ha berättat några avslöjande detaljer för sierskan).

Nu vill jag gärna veta sju flummiga grejer om Plotta, Sandra, Jonas, Mattias, Molly, David och Thomas