2007-03-20

Vanja Stenmark

Jag älskar att åka skidor. Vilket jag är fasligt bra på också. Helst puckelpist eller snowboard. Värsta backarna. Here I come.

I helgen var jag uppe i Sälen och provade på Lindvallens nypistade utförsbackar. För er som inte har varit där så kan jag tala om att det är en fröjd att få susa ner för branta backar med namn som Märta, Olle och Lasse.

Jag och min syrra åkte upp till toppen och provade på nysnön som hade byggt upp ett perfekt vitt snölager. Vi la en snygg åtta på vägen ner som plåtades för ett reportage i tidningen Åka Skidor. Förhoppningsvis kommer min karaktäristiska stil fram på bilderna, som fler av de yngre åkarna gärna tar efter. Jag vet inte varifrån den kommer, det är faktiskt ingen i min släkt som åker skidor så jag är något av en naturbegåvning kan man ju lugnt påstå.

Gud vad jag ljuger bra.