2006-10-29

Hjääälp

Jag är en fena på mycket men PHOTOSHOP tillhör inte mina favoritprogram... Så jag undrar om det finns någon duktig person som kan hjälpa mig? Here´s my problem...

Jag har jobbat med både foton och illustrationer i ett Illustratordokument. Fotona var jag tvungen att först beskära i Photoshop. Då använde jag mig av extrahera-verktyget. So far so good.

MEN

när jag sedan tar in det extraherade fotot från Photoshop till Illustrator så syns inte bara bilden från fotot utan en "hinna" också, som att "utsprungsfyrkanten" liksom är kvar. Men som ett filter över de andra lagren i Illustrator. (Upptäckte att det hörde ihop med bilden när jag provade att snurra bilden och upptäckte att "hinnan" liksom följde med runt som en fyrkant.)

Jag vill ju bara se min beskurna del av bilden... hur gör jag?


Förstår någon...?

Hjälp och tips emottages tacksamt! Bästa förslag belönas med en skön illustration :)

/Vanja